Terugblik op het concert van vrijdag 31 mei in de Jacobikerk

Vrijdag 31 mei zongen we in de goedgevulde Jacobikerk het Requiem van Luigi Cherubini, op de vleugel begeleid door Mark Toxopeus en op de tamtam door ons koorlid Toos Kirpensteijn. De muzikale leiding was in handen van onze dirigent Roel Vogel.

Het publiek was enthousiast! Zo schreef een oud-lid van ons koor: “Ik vond de uitvoering, met name het Requiem, ontroerend mooi! Ik heb ademloos geluisterd, het koor zong prachtig, met zoveel dynamiek! En het overnemen van de ene stem door de andere – bijvoorbeeld in de fuga -  was wonderschoon. Maar vooral die dynamiek. Echt super…. En doordat de enige begeleiding bestond uit pianospel (met af en toe een mooie gongslag) zong het koor bijna a capella. Daardoor was nog beter te horen hoe mooi er gezongen werd.”

We sloten de avond af met een toegift: Verleih’ uns Frieden gnädiglich van Felix Mendelssohn, passend bij de tijd waarin we leven én een vooruitblik naar ons volgende concert wanneer we Mendelssohn’s Elias zullen uitvoeren.

Projectzangers gezocht ! Wil jij optreden in Tivoli?

Let op: Op dit moment is er alleen nog plaats voor tenoren en bassen!

Heb je altijd al gedroomd van een optreden in een van de meest prestigieuze concertzalen van Nederland? Dit is je kans! Sluit je aan bij ons zangproject en word onderdeel van iets magisch.

In 2025 viert de Utrechtse Oratoriumvereniging haar 85-jarig jubileum met de uitvoering van Mendelssohn's "Elias". Samen met professionele solisten en Het Promenade Orkest zullen we onder leiding van dirigent Roel Vogel de prachtige muziek van de Elias tot leven brengen. Het concert voeren we uit op 23 januari 2025 in TivoliVredenburg. Dit wordt een ervaring om nooit te vergeten!

Repetities, op dinsdagavond, vinden plaats in Utrecht, Tuindorp. Een prima gelegenheid om je zangvaardigheden te verbeteren en nieuwe vrienden te maken. Grijp deze kans om je passie voor zang te delen en schitter op het podium van Tivoli! Neem nu contact met ons op om je aan te melden. We kunnen niet wachten om samen te zingen!

Geïnteresseerd? Stuur voor meer informatie, bijvoorbeeld over de kosten en de voorwaarden tot deelname (stemtest), een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Je bent welkom om kennis te komen maken met koor en dirigent op onze open repetitie op 10 september

Open repetitie op dinsdag 10 september

Altijd al eens bij een oratoriumkoor willen kijken? Kom dan naar onze Open Repetitie op dinsdag 10 september in de Pauluskerk en maak vrijbijvend kennis met ons koor. Natuurlijk nodigen we je uit om ter plekke mee te zingen! Voor meer informatie en aanmelding: stuur een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..