Welkom op de website van de UOV

Welkom op de website van de Utrechtse Oratorium Vereniging

De Utrechtse Oratorium Vereniging, de UOV, is een groot gemengd koor met leden uit Utrecht en wijde omgeving. We streven ernaar om twee maal per jaar, vaak rond Pasen en tegen Kerstmis, een concert te geven, meestal in één van de kerken in Utrecht.

De concerten worden uitgevoerd met professionele solisten en met begeleiding van orkesten zoals het Promenade Orkest en het Orkest van de Utrechtse Bachcantate diensten.

We zingen koorwerken uit alle stijlperioden van de klassieke muziek, vooral uit de barok, het classicisme en de romantiek. Maar ook componisten uit de 20ste eeuw staan op ons repertoire.
Het programma voor de komende tijd vindt u onder. "Agenda"

Het koor streeft naar een hoog niveau van uitvoering. Daartoe wordt onder leiding van onze zangpedagogen gewerkt aan stemvorming van de leden en worden periodiek individuele stemtesten uitgevoerd. Het belangrijkste bij dit alles is natuurlijk het plezier in het samen zingen en de goede onderlinge sfeer. Er wordt tijdens de repetities veel gelachen.

Belangstelling?  Kom een keer met ons meezingen tijdens een repetitie. We repeteren elke dinsdagavond van 19.45 uur tot 22.00 uur in de Sint Pauluskerk, Willem de Zwijgerplantsoen 19, 3571 VJ Utrecht, goed bereikbaar met auto en openbaar vervoer. U bent van harte welkom. Meer informatie hierover in het artikel "Lid worden". Aanmelden kan via de secretaris van het koor: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. We hopen van harte u te mogen begroeten als bezoeker van  één van onze concerten of als geïnteresseerde  bij één van onze repetities.

U bent van harte welkom!